Eksempler på kundeopgaver

  • September 2023 - Nuværende: Kommunikation og organisatorisk implementering (Landsdækkende sundhedsudbyder)

    En landsdækkende sundhedsudbyder har ansvar for sundhedsbehandling af borgere i hele landet, og har behov for et nyt landsdækkende sundhedssystem.

    Anne bidrager med kommunikation, forandringsledelse og organisatorisk implementering.

  • August 2023 - Nuværende: Kommunikation og forandringsledelse (Regionerne)

    Sygehusapotekernes it-system skal opgraderes, og det medfører forandringer både i it-organosationerne og på sygehusapotekerne i alle fem regioner.

    Anne der rådgiver på projektet og driver aktiviteter inden for gevinstrealisering, forandringsledelse og kommunikation.

  • Juni 2022 - August 2023: Projektledelse (Regionerne)

    Sygehusapotekerne leverer medicin til de offentlige hospitaler. ApoVision er it-systemet, som bliver brugt til at styre sygehusapotekernes indkøb, salg, økonomistyring, lagerstyring og logistik omkring medicinforsyningen. Den nuværende tekniske platform under systemet skal opgraderes.

    De fem regioner forvalter og videreudvikler systemet i fællesskab og projektet kører efter regionernes fælles projektmodel (RSI). Anne var projektleder i de indledende faser af det fællesregionale it-projekt.

  • April 2022 - Juni 2022: Forretnings-analyse (Regionernes sygehusapoteker)

    Sygehusapotekerne står over for en opgradering af deres it-platform, ApoVision. Regionerne har derfor bestilt en analyse af de forretningsmæssige perspektiver ved projektet.

    Anne har gennemført en række interview med de danske sygehusapoteker samt gennemført workshops omkring de nuværende it-udviklingsprocesser. Analysen mundede ud i en rapport med en række anbefalinger samt en præsentation med forretningsstyregruppen for ApoVision.

  • September - oktober 2022: Ledelseskommunikation (Styrelse)

    En ledergruppen i en styrelse ønskede at sætte fokus på ledelsens kommunikation på de ugentlige kontormøder. Hvordan fungerer kontormøderne for medarbejderne, og er der sammenhæng mellem ledelsesgrundlaget og den praktiske gennemførelse af møderne?

    Anne observerede kontormødet og strukturerede en workshop for ledergruppen, hvor der blev arbejdet med kontormødernes struktur og indhold samt kontormødernes funktion i forhold til samstemt ledelse på tværs af kontorer.

  • August - oktober 2022: Værdi i klyngearbejdet (praktiserende læger)

    De praktiserende læger arbejder sammen i klynger. Klyngesamarbejdet har til formål at skabe et lægefagligt forum, hvor praktiserende læger mødes og deler viden, erfaringer og udvælger konkrete fokusområder for kvalitetsudviklingen.

    Anne har planlagt et forløb for en klynge med henblik på at arbejde med, hvordan de praktiserende læger får mest mulig værdi ud af klyngearbejdet. Opgaven bestod i facilitering af workshop med klyngen efterfulgt af udarbejdelse af årshjul for klyngearbejdet.

  • August 2022: Inspirationsoplæg om kropssprog og stemmebrug (Privat virksomhed)

    En privat virksomheden har etableret et fagligt forum for it-projektledere. Projektlederne sætter forskellige faglige emner på dagsordenen til deres møder.

    På et møde deltog Anne med ispirationsoplægget “The persuasive power of non-verbal language”. Oplægget bestod af inspirerende indlæg om kropssprog og stemmebrug samt praktiske øvelser, hvor it-projektlederne fik mulighed for at eksperimentere med sprogets udtrykselementer.

  • Marts - august 2022: Foranalyse af ydelseskvittering (Sundhedsorganisation)

    Skal patienter modtage en kvittering efter besøg hos praktiserende læge? En offentlig sundhedsorganisation bestilte i 2022 en foranalyse med udgangspunkt i spørgsmålet.

    Anne deltog i udarbejdelse af foranalyses sammen med Virgilerne A/S samt Heidi Forberg.